Elektrikli Otomobillerin Menzilleri

Elektrikli Otomobillerin Menzilleri

Artık yeni bir dünyada yaşıyoruz. Yıllardır geleceği söylenen “gelecek”, bizim “bugün”ümüz oldu. Değişen dünyanın en önemli sebeplerinden ve aynı zamanda sonuçlarından biri de elektrikli otomobiller. Gün geçtikçe daha da yaygınlaşan, yollarda daha fazla görmeye başladığımız elektrikli otomobillerle ilgili bilgiler ise birçok kişi için henüz sınırlı. Bu araçlara dair çok şey merak ediyor, çok soru soruyoruz. Bunlar arasında en önemlilerden biri de şüphesiz bu araçların menzilleri...

Bir elektrikli otomobil sahibi olmaya aday olanların aklına gelen ilk sorulardan biri “menzil” oluyor. Elektrikli otomobillerde menzil, söz konusu otomobilin, bataryaları tamamen şarj edildikten sonra alabileceği en fazla mesafe anlamına geliyor. Elektrikli otomobil sahipleri ya da bu otomobilleri satın almayı düşünenler için menzil çok önemli. Çünkü bu, otomobilin hangi mesafelerde, hangi amaçlarla kullanılıp kullanılmayacağı konusunda önemli bir kıstas olarak görülüyor.

Otomobil Menzili Neye Göre Değişir?

Öncelikle bilinmesi gereken şey, menzilin tek bir faktöre bağlı olmadığıdır. Elektrikli otomobillerin menzilleri birçok değişkenden etkilenir. Batarya kapasitesi, bu faktörlerin önde gelenlerinden biridir. Batarya kapasitesi ne kadar artarsa, otomobilin gidebileceği maksimum mesafe de buna paralel olarak artar. 

Ancak menzil konusunda tek faktör bataryanın kapasitesi değil. Otomobilin tükettiği enerji de buradan önemli bir etken. Bu da büyük ölçüde sürüş koşullarıyla ilgili. Şehir içinde mi sürüyorsunuz yoksa şehirlerarası bir yolda hızla mı ilerliyorsunuz? Bu gidebileceğiniz mesafeyi etkiler. Ayrıca hava sıcaklığı, kullanılan şarj sisteminin alt yapısı, otomobilin aerodinamik yapısı ve ağırlığı gibi etkenler de menzili etkilemektedir. 

Elektrikli otomobillerin menzilleri değişkenlik gösteriyor. Peki, en iyisi, en uzun menzili olan otomobil midir? Elbette hayır. Menzil açısından en iyisi, sizin ihtiyaçlarınıza en doğru yanıtı veren araçtır. Çünkü daha fazla menzil, genellikle aracın daha yüksek bir fiyattan satılması da demektir. 

Elektrikli Otomobille Yolda Kalır mıyım?

Dakikalar içinde tüm deposu dolabilen fosil yakıtlı otomobillerin ilk bakışta bir konfor sağladığı düşünülebilir. Ancak bu bakış aslında yılların alışkanlığından başka bir şey değil. Fosil yakıtlı otomobillerin günde ortalama kaç km kullanıldığını biliyor musunuz? 70 km’den bile daha az. Araştırmalar gösteriyor ki bir sürücü otomobiliyle işe gidip gelmek, alışveriş, gündelik işler, sosyalleşme gibi amaçlarla günde ortalama 70 km’den daha az yol katediyor. Üstelik bu mesafenin de yalnızca yüzde 15 kadarı iş gibi ciddi ve nispeten daha uzun bir yolda harcanıyor. Geri kalan bölüm, alışveriş, gündelik işler, sosyal geziler gibi daha kısa mesafeli yolculukları kapsıyor. Bu da şu anlama geliyor: Elektrikli otomobilinizi genellikle haftadan birden daha sık şarj etmenize gerek kalmayacak.

Ama elbette sizin otomobilinizi kullanma alışkanlıklarınız daha farklı olabilir. Daha çok yol katediyor, bir günde geniş mesafeler alıyor olabilirsiniz. Bu durumda hiç şüphesiz daha yüksek menzilli bir otomobil tercih etmeniz gerekir. Böylelikle yine menzil sorunu yaşamadan elektrikli otomobil kullanmanın konforunu yaşayabilirsiniz.

BYD’nin Elektrikli Otomobilleri

BYD araçları da size menzil sorunu yaşatmayan bir sürüş vadediyor. Örneğin BYD ATTO 3’ün WLTP yani “dünya çapında uyumlu hafif taşıtlar test prosedürü”ne görekarma sürüş menzili 420 km. 

BYD’nin yüksek menzillerinin ardındaki teknoloji ise batarya üretiminde öncü bir marka olmasına dayanıyor. Uzun yıllara dayanan büyük bir deneyimin ürünü olan Blade Batarya bir dizi zorlu testten geçerek dünyanın en güvenli pillerinden biri haline gelmiştir. Blade Batarya otomobillerin  yüksek menzil kapasitesine ulaşmasına da olanak tanıyor.