BYD Sözlük
Elektrikli araç dünyası rehberiniz BYD Sözlük yanınızda! Yenilikçi araç teknolojileri, batarya teknolojisi ve şarj çözümleri hakkında bilgi edinin.
A
AC Şarj (AC Charging)
Elektrikli araçların alternatif akım (AC) kullanılarak şarj edilmesi yöntemidir; bu yöntemde akım dönüşümü araç içi şarj cihazı (OBC) tarafından AC’den DC’ye çevrilerek gerçekleştirilir.
Adaptif Hız Sabitleme Sistemi – ACC (Adaptive Cruise Control)
Aracın belirlenen hızda ilerlemesini sağlarken öndeki araçla olan mesafeyi radar ve sensörler aracılığıyla sürekli ölçerek hızını otomatik olarak ayarlayan gelişmiş hız kontrol sistemidir.
ADAS – İleri Sürüş Destek Sistemleri (Advanced Driver Assistance Systems)
Sürücüyü desteklemek ve sürüş güvenliğini artırmak amacıyla sensörler, kameralar, radarlar ve yazılım algoritmaları kullanarak çeşitli sürüş yardım fonksiyonları sunan gelişmiş araç teknolojileri bütünüdür.
Akıllı Şarj (Smart Charging)
Elektrikli aracın şarj sürecini enerji talebi, şebeke yükü, elektrik fiyatları ve kullanıcının sürüş alışkanlıkları gibi değişkenlere göre optimize ederek yönetilebilen akıllı şarj teknolojisidir.
Araç İçi Şarj Cihazı – OBC (On-Board Charger)
Elektrikli araçların AC şebekeden (ev prizi, wallbox, halka açık AC istasyonu vb.) aldığı alternatif akımı (AC), bataryanın depolayabileceği doğru akıma (DC) dönüştüren ve şarj sürecini yöneten dahili güç elektroniği birimidir.
Otonom Acil Durum Freni – AEB (Autonomous Emergency Braking)
Araç önünde ani bir çarpışma riski algılandığında sürücü müdahalesi gerçekleşmezse otomatik fren uygulayarak çarpışmayı önlemeye veya etkisini azaltmaya çalışan otonom frenleme sistemidir.
B
Batarya Garanti Süresi (Battery Warranty)
Üreticiler tarafından batarya için sunulan garanti süresidir. Genellikle yıl ve kilometre sınırı şeklinde belirtilir ve belirli bir minimum kapasite eşiği (örneğin %70–80 SoH) taahhüt edilir.
Batarya Geri Dönüşümü (Battery Recycling)
Kullanım ömrünü tamamlamış bataryaların çevresel etkilerini azaltmak amacıyla sökülerek içerdikleri lityum, demir, nikel, kobalt gibi değerli materyallerin geri kazanılması ve yeniden kullanılabilir hâle getirilmesi sürecidir.
Batarya İkinci Ömür (Second-Life Battery)
Araçta hedef SoH (State of Health) eşiğinin altına düşen batarya paketlerinin sabit enerji depolama uygulamalarında (örneğin güneş enerjisi sistemleri, ev tipi enerji depolama üniteleri) yeniden değerlendirilmesidir. Bu kullanım sırasında batarya döngü ömrü izlenmeye devam eder.
Batarya Kapasitesi (Battery Capacity)
Bir bataryanın depolayabileceği toplam elektrik enerjisi miktarını ifade eder ve genellikle kilovat-saat (kWh) cinsinden ölçülür. Batarya kapasitesi, bir elektrikli aracın tek şarjla ne kadar yol gidebileceğinin temel belirleyicisidir.
Batarya Ömrü (Battery Life)
Bir bataryanın performansını kabul edilebilir seviyede koruyarak kullanılabildiği süreyi veya desteklediği şarj-deşarj döngüsü sayısını ifade eder. Kapasite belirli bir seviyenin altına düştüğünde batarya kullanım ömrünü tamamlamış sayılır.
C
CCS2 (Combined Charging System Type 2)
Elektrikli araçlarda hem AC hem de DC hızlı şarjı destekleyen, Type 2 fiş yapısına iki ek DC pininin entegre edilmesiyle oluşturulmuş Avrupa standartlı kombine şarj konnektör tipidir.
D
DC Hızlı Şarj (DC Fast Charging)
Elektrikli araç bataryalarının doğru akım (DC) kullanılarak 50 kW ve üzeri güç seviyelerinde, AC şarja göre çok daha kısa sürede şarj edilmesini sağlayan yüksek güçlü şarj yöntemidir; akım dönüşümü araç dışında yapılır ve bataryaya doğrudan DC enerji verilir.
Doğrudan Tahrik (Direct Drive)
Elektrik motorunun güç aktarım mekanizmaları (örneğin dişli indirgeme) olmadan tekerleğe doğrudan tahrik sağladığı sistem mimarisidir. Mekanik kayıplar azalır, ancak paketleme ve NVH konularında özel mühendislik gerektirir.
Düşük Voltaj Koruması (Undervoltage Protection)
Batarya ve diğer kritik elektrikli bileşenlerin voltaj seviyeleri güvenli eşiğin altına düştüğünde, sistemi kalıcı hasardan korumak için güç akışını kesen veya sınırlayan güvenlik mekanizmasıdır.
E
800V Elektrik Mimarisi (800-Volt Architecture)
Elektrikli araçlarda kullanılan güç sisteminin yaklaşık 800 Volt seviyesinde tasarlandığı mimaridir; bu yapı enerji iletiminde daha yüksek verimlilik, daha iyi performans ve çok daha hızlı şarj süreleri sağlar.
Elektrikli Araç (Electric Vehicle)
Hareket enerjisini içten yanmalı motor yerine elektrik motorundan alan ve enerjisini şarj edilebilir bataryalarda depolayan, fosil yakıt yerine elektrikle çalışan araç türüdür.
Elektrikli Araç Menzili (EV Range)
Tam şarjlı bir batarya ile bir elektrikli aracın ideal koşullarda kat edebileceği toplam mesafedir; genellikle kilometre (km) cinsinden belirtilir ve WLTP, EPA gibi test standartlarına göre ölçülür.
Elektrikli Araç Şarj Süresi (EV Charging Time)
Bir elektrikli aracın bataryasının belirli bir yüzdeye ya da tam doluluk seviyesine ulaşması için gereken süreyi ifade eder; şarj gücü, batarya kapasitesi ve şarj yöntemi (AC/DC) gibi faktörlere bağlı olarak değişir.
Evde Şarj Maliyeti (Home Charging Cost)
Elektrikli aracın bataryasının ev tipi elektrik tarifesi üzerinden şarj edilmesi durumunda, tüketilen enerji miktarına bağlı olarak oluşan toplam maliyettir. Genellikle tüketilen kWh başına elektrik birim fiyatına göre hesaplanır.
Ev Tipi Şarj Ünitesi (Home Wallbox)
Elektrikli araçların ev ortamında daha hızlı ve güvenli şekilde şarj edilmesini sağlayan, duvara monte edilen özel AC şarj cihazıdır; genellikle 3,7 kW ile 22 kW arasında güç sunar.
F
Frunk (Front Trunk / Ön Bagaj)
Elektrikli araçlarda içten yanmalı motor ve diğer büyük mekanik bileşenlerin olmaması sebebi ile ön tarafta oluşan boşluğun ekstra bagaj alanı olarak kullanılmasıdır.
FWD – Front-Wheel Drive (Önden Çekiş)
Motor gücünün ön tekerleklere aktarıldığı çekiş sistemidir. Ön aksın hem motoru hem de aktarma organlarını toplamasıyla güç aktarımı sırasında oluşacak kayıplar önlenerek verimlilik sağlanır. Ayrıca ön tekerlerin üzerinde motorun denge oluşturması ile daha kontrollü bir çekiş sağlanır.
G
Ground Clearance (Yerden Yükseklik)
Aracın lastik hariç en alt noktası ile zemin arasındaki dikey mesafedir. Arazi kabiliyeti açısından engebeli yollarda kullanım yapılacaksa yüksek olması tercih edilirken daha performans odaklı kullanımlarda ağırlık merkezini düşürerek yol tutuşu sağlaması için daha düşük olması tercih edilir.
H
HV Battery (High Voltage Battery / Yüksek Voltaj Bataryası)
Aracı çalıştıran ana batarya paketi olup lityum iyon hücrelerden oluşur. 300–800V arası voltaj değerlerinde çalışır. Genellikle aracın ağırlık merkezini düşürmek için aracın tabanına yerleştirilir.
I
Isı Pompası (Heat Pump)
Elektrikli araçlarda kabin ısıtma ve soğutma amacıyla çevredeki ısı enerjisini verimli şekilde kullanarak ısı transferi yapan enerji tasarruflu iklimlendirme sistemidir. Geleneksel elektrikli rezistans ısıtmaya kıyasla daha az enerji tüketir.
K
Katı Hal Batarya (Solid-State Battery)
Sıvı veya jel elektrolit yerine katı bir elektrolit malzemesi kullanılan yeni nesil batarya teknolojisidir. Lityum iyonların iletimi sıvı ortam yerine seramik, polimer veya sülfür bazlı katı yapılar üzerinden gerçekleşir.
Kör Nokta Uyarı Sistemi – BSD (Blind Spot Detection)
Aracın yan ve arka kör noktalarında bulunan diğer araçları radar veya sensörlerle algılayarak sürücüyü görsel veya sesli uyarılarla bilgilendiren güvenlik odaklı sürüş destek sistemidir.
Kışın Menzil Yönetimi (Winter Range Management)
Soğuk hava koşullarında menzili korumak amacıyla batarya ön ısıtması, koltuk/direksiyon ısıtması kullanımı, uygun lastik basıncı kontrolü ve enerji verimli sürüş stratejilerinin uygulanmasıdır.
L
Lastik Basıncı ve Tüketim (Tire Pressure & Efficiency)
Araç üreticisi tarafından önerilen lastik basıncı değerlerinin altında kullanım, yuvarlanma direncini artırarak enerji tüketimini ve menzil kaybını yükseltir. TPMS sistemleri düzenli kontrolü kolaylaştırır.
LFP Batarya (Lithium Iron Phosphate)
Katot (pozitif elektrot) malzemesi olarak lityum demir fosfat (LiFePO₄) kullanılan bir lityum-iyon batarya türüdür. Demir-fosfat yapısı sayesinde geleneksel lityum-iyon bataryalara göre daha kararlı, güvenli ve uzun ömürlüdür.
M
Menzil (Range)
Bir araç veya cihazın mevcut enerji kaynağı ile ideal koşullar altında kat edebileceği maksimum sürüş mesafesidir.
Menzil Tahmini (Range Estimation)
Elektrikli aracın kalan menzilini tahmin ederken SoC, geçmiş sürüş tüketimi, sürüş stili, sıcaklık ve rota profili gibi verileri analiz eden adaptif algoritmalar yardımıyla gerçekçi mesafe hesaplanmasıdır.
Mode 2 Şarj Kablosu (Mode 2 Charging Cable)
Elektrikli aracın standart ev prizi gibi düşük güçlü AC kaynaklardan şarj edilmesini sağlayan ve üzerinde entegre kontrol kutusu (ICCB – In-Cable Control Box) bulunan güvenlik özellikli şarj kablosudur.
Mode 3 Şarj Kablosu (Mode 3 Charging Cable)
Elektrikli araçların duvar tipi wallbox veya halka açık AC şarj istasyonları üzerinden daha yüksek güvenlik ve güç seviyeleriyle şarj edilmesini sağlayan standart şarj kablosudur; araç ve şarj istasyonu arasında iletişim kurarak kontrollü ve güvenli şarj süreci sağlar.
N
NEDC – New European Driving Cycle (NEDC Menzil Standardı)
Elektrikli araçlarda eski nesil menzil ve tüketim ölçüm standardı (günümüzde WLTP ile değiştirildi).
NMC Batarya (Nickel Manganese Cobalt Battery)
Lityum-iyon batarya ailesine ait bir hücre türüdür ve katotta nikel (Ni), manganez (Mn) ve kobalt (Co) elementlerinin kombinasyonunu kullanır. Bu yapı enerji yoğunluğu, güvenlik ve ömür arasında dengeli bir performans sağlar.
NVH – Noise, Vibration, Harshness (Gürültü, Titreşim ve Sertlik)
Araç içi ses, titreşim ve sürüş sertliği seviyelerini ifade eden mühendislik terimidir. Doğrudan sürüş konforunu etkiler.
O
One-Pedal Driving (Tek Pedal Sürüş)
Sürücünün yalnızca gaz pedalıyla hem hızlanmayı hem de rejeneratif frenleme ile yavaşlamayı kontrol edebildiği, fren pedalına minimum ihtiyaç duyulan sürüş modudur.
OTA Güncellemesi (Over-the-Air Update)
Araç yazılımlarının internet bağlantısı üzerinden kablosuz olarak uzaktan güncellenmesini sağlayan genel teknolojidir. Hem uygulama seviyesindeki yazılımlar (SOTA) hem de donanımı kontrol eden firmware yazılımları (FOTA) bu kapsamda güncellenebilir.
Ö
Ön Kamera (Front Camera)
ADAS sistemleri için yol, şerit ve engel tespiti yapan araç önündeki kamera birimidir.
Ön Konsol (Dashboard / Front Console)
Araç içindeki gösterge paneli, multimedya ekranı ve kontrol birimlerinin bulunduğu ön bölüm.
P
PTC Isıtıcı (PTC Heater)
Elektrikli araçlarda kabin veya batarya ısıtması için kullanılan, pozitif sıcaklık katsayısına sahip seramik direnç elemanları sayesinde sıcaklığa göre kendi kendini düzenleyerek güvenli ve verimli ısı üreten elektrikli ısıtıcı türüdür.
R
Rejeneratif Frenleme (Regenerative Braking)
Araç yavaşlarken oluşan kinetik enerjiyi elektrik enerjisine dönüştürerek bataryaya geri kazandıran ve enerji verimliliğini artırarak menzile katkı sağlayan frenleme sistemidir.
Rota (Route)
Bir noktadan başka bir noktaya ulaşmak için izlenen yol veya güzergâhtır.
Rota Planlama (Route Planning)
Elektrikli araç kullanıcılarının hedeflerine en verimli şekilde ulaşabilmeleri için rota oluşturulurken menzil, şarj istasyonu konumları, şarj süreleri, yol koşulları ve trafik durumu gibi faktörleri dikkate alan akıllı planlama sürecidir.
S
Sabit Mıknatıslı Senkron Motor – PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor)
Rotorda kalıcı mıknatıslar bulunan ve stator manyetik alanıyla aynı elektriksel hızda (senkron hızda) dönen bir AC elektrik motorudur. İnvertör ile beslendiği için hız ve tork oldukça hassas şekilde kontrol edilebilir.
Servis Fişi / HV Disconnect (Service Plug)
Elektrikli araçlarda yüksek voltajlı (HV) devreyi bakım ve onarım işlemleri sırasında manuel olarak devreden ayırmaya yarayan güvenlik bileşenidir. İş güvenliği prosedürlerinin önemli bir adımını oluşturur.
SoC – Şarj Durumu (State of Charge)
Bir bataryanın mevcut enerji seviyesini toplam kapasitesine oranla yüzde (%) olarak ifade eden göstergedir; bataryada ne kadar enerji kaldığını belirtir.
SoH – Sağlık Durumu (State of Health)
Bir bataryanın ilk üretildiği zamanki performansına kıyasla mevcut kapasite ve verimliliğini gösteren ölçümdür. Genellikle yüzde (%) olarak ifade edilir ve bataryanın ne kadar sağlıklı olduğunu belirtir.
SOTA (Software Over-the-Air)
Bir aracın yazılım güncellemelerinin kablosuz bağlantı yoluyla uzaktan yüklenmesini sağlayan sistemdir. Kullanıcının servise gitmesine gerek kalmadan yazılım iyileştirmeleri veya yeni özellikler doğrudan araca aktarılır.
Sıvı Soğutmalı Kablo (Liquid-Cooled Cable)
Yüksek güçlü DC hızlı şarj sırasında kablodan geçen yüksek akım nedeniyle oluşan ısıyı sıvı soğutma sistemiyle dağıtarak daha yüksek akım taşınmasına olanak tanıyan özel şarj kablosu türüdür.
Ş
Şarj Eğrisi (Charging Curve)
Bir elektrikli aracın bataryasının şarj sürecinde güç veya akım seviyesinin bataryanın doluluk oranına (SoC) göre nasıl değiştiğini gösteren grafiksel eğridir. Özellikle hızlı şarj sırasında başlangıçta yüksek güç sağlanırken batarya doldukça güç seviyesi kademeli olarak azalır.
Şarj Haritası (Charging Map)
Elektrikli araç kullanıcılarının çevrelerinde veya seyahat rotaları üzerinde yer alan şarj istasyonlarını konum, güç seviyesi ve doluluk durumu gibi bilgilerle birlikte görebilmelerini sağlayan dijital harita tabanlı sistemdir.
Şarj İstasyonu Fiyatları (Charging Prices)
Elektrikli araçların şarj istasyonlarında şarj edilmesi için uygulanan ücretlendirme tarifeleridir; genellikle kWh başına ücret, dakika bazlı ücret veya sabit paket tarifeleri şeklinde belirlenir.
Şarj İstasyonu Uygulamaları (Charging Apps)
Elektrikli araç kullanıcılarının şarj istasyonlarını bulmasını, doluluk durumlarını görmesini, fiyatları karşılaştırmasını, şarj işlemlerini başlatıp durdurmasını ve faturalandırmayı takip etmesini sağlayan mobil uygulamalardır.
Şarj Kablosu (Charging Cable)
Elektrikli araç ile şarj istasyonu veya priz arasındaki enerji transferini sağlayan bağlantı ekipmanıdır. Uçlarında bulunan fiş ve konnektörler sayesinde aracın şarj portuna uygun şekilde AC veya DC şarj için kullanılır.
Şerit Takip Asistanı – LKA (Lane Keeping Assist)
Kamera ve sensörler aracılığıyla şerit çizgilerini algılayarak sürüş sırasında aracın istemsiz olarak şeritten çıkma durumunda direksiyona müdahale ederek aracı bulunduğu şeride geri yönlendiren ileri sürüş destek sistemidir.
T
Tek Pedallı Sürüş (One-Pedal Driving)
Sürücünün yalnızca gaz pedalı aracılığıyla hem hızlanmayı hem de rejeneratif frenleme ile yavaşlamayı kontrol edebildiği sürüş modudur. Gaz pedalından ayağın çekilmesiyle araç yavaşlar ve hatta tamamen durarak fren pedalına minimum düzeyde ihtiyaç duyulmasını sağlar.
Termal Yönetim (Thermal Management)
Elektrikli araçlarda batarya, motor, inverter ve diğer güç elektroniği bileşenlerinin sıcaklıklarını güvenli ve verimli aralıklarda tutmak amacıyla ısıtma, soğutma ve ısı dağıtımını kontrol eden sistemdir.
Termal Yönetim Devresi (Thermal Management Loop)
Elektrikli araçlarda batarya, motor, inverter ve diğer güç bileşenlerinin sıcaklığını ideal çalışma aralığında tutmak için soğutma ve ısıtma süreçlerini yöneten dolaşım sistemidir. Genellikle sıvı soğutma hatları, pompalar, ısı değiştiriciler ve sensörlerden oluşur.
TLS Şifreleme (TLS Encryption)
Şarj oturumları sırasında şarj cihazı ile sunucu arasındaki veri iletişimini güvence altına alan kriptografik güvenlik protokolüdür. OCPP ve ISO 15118 gibi iletişim protokollerinin güvenli sürümlerinde zorunlu olarak kullanılır.
Type 1 Fiş (Type 1 Connector)
Özellikle Japonya ve Kuzey Amerika pazarına yönelik elektrikli araçlarda kullanılan, tek fazlı AC şarj için tasarlanmış beş pinli şarj konnektör tipidir.
Type 2 Fiş (Type 2 Connector)
Avrupa standartlarına uygun AC şarj bağlantısı için kullanılan, yuvarlak yapıda ve yedi pinli bir şarj konnektör tipidir. Avrupa Birliği’nde halka açık şarj istasyonlarında en yaygın kullanılan fiş türüdür.
U
Ultra Hızlı Şarj (Ultra-Fast Charging)
Elektrikli araç bataryalarının yüksek güçlü DC şarj istasyonları aracılığıyla çok kısa sürede yüksek oranda doldurulmasını sağlayan şarj teknolojisidir. Genellikle 150 kW ve üzeri güç seviyelerini destekler.
Ultrasonik Sensör (Ultrasonic Sensor)
Çevre algılama sistemlerinde, ses dalgaları (yankı prensibi) kullanarak kısa mesafedeki cisimlerin ve engellerin mesafesini algılayan sensör türüdür. Özellikle park asistanı ve park manevraları sırasında kullanılır.
Ü
Üç Faz Şarj (Three-Phase Charging)
AC (Alternatif Akım) şarjda, tek fazlı bağlantıya kıyasla daha yüksek güç (genellikle 11 kW veya 22 kW) ve daha hızlı şarj sağlayan yöntemdir. Bu, aracın yerleşik şarj cihazının üç fazlı elektrik altyapısını kullanabilmesi anlamına gelir.
V
VtoG (Vehicle-to-Grid)
Elektrikli araçların bataryalarında depolanan enerjiyi gerektiğinde elektrik şebekesine geri aktarabilmesine imkân tanıyan, enerji yönetim sistemleriyle entegre çalışan çift yönlü enerji transfer teknolojisidir.
VtoH (Vehicle-to-Home)
Elektrikli araç bataryasında depolanan enerjinin bir eve geri beslenerek ev elektrik sistemini çalıştırmak amacıyla kullanılmasına olanak tanıyan çift yönlü enerji aktarım teknolojisidir.
VtoL (Vehicle-to-Load)
Elektrikli araç bataryasında depolanan enerjinin harici cihazları (ör. ev aletleri, elektronik cihazlar, aydınlatma ekipmanları vb.) çalıştırmak için doğrudan araç üzerinden dış yüke aktarılmasına olanak tanıyan enerji paylaşım teknolojisidir.
W
Wallbox (Duvar Tipi Şarj Ünitesi)
Evler, iş yerleri ve özel garajlarda kullanılan, duvara sabit monte edilen AC (Alternatif Akım) şarj ünitesidir. Elektrik şebekesinden aldığı gücü düzenleyerek araca kontrollü ve güvenli bir şekilde enerji aktarır.
Wheelbase (Aks Mesafesi)
Aracın ön tekerlek merkezleri ile arka tekerlek merkezleri arasındaki yatay mesafedir. Bu ölçü, aracın yol tutuşu, sürüş konforu ve özellikle elektrikli araçlarda batarya yerleşimi için önemli olan kabin içi genişliği belirleyen temel teknik ölçüdür.
Y
Yakıt Verimliliği (Fuel Efficiency)
Bir aracın, tükettiği enerji kaynağını (yakıt veya elektrik) birim mesafe başına ne kadar verimli kullandığını gösteren ölçümdür. Elektrikli araçlarda genellikle kWh/100 km gibi birimlerle ifade edilir ve menzil performansını belirler.
Yazılım Güncellemesi (Software Update)
Araç kontrol ünitelerinin, multimedya sistemi ve sürüş destek yazılımlarının; performans iyileştirmeleri, hata düzeltmeleri veya yeni özellikler eklenmesi amacıyla güncellenmesi işlemidir. Bu işlem, genellikle kablosuz olarak (OTA/SOTA) gerçekleştirilir.
Yerleşik Şarj Cihazı – OBC (On-Board Charger)
Elektrikli araçta bulunan ve harici bir AC güç kaynağını (ev prizi veya Wallbox) bataryayı şarj edebilmek için gerekli olan DC (Doğru Akım) gücüne dönüştüren ana bileşendir. Aracın AC şarj hızını belirleyen donanımdır.
Yokuş İniş Destek Sistemi (Hill Descent Control)
Araç dik ve zorlu yokuşlardan inerken, sürücü müdahalesine gerek kalmadan, frenleri ve motor torkunu otomatik olarak ayarlayarak aracın çok düşük ve sabit bir hızda kalmasını sağlayan sürüş destek sistemidir. Bu özellik, kaygan zeminlerde tam kontrol sağlar.
Z
Zero Emission (Sıfır Emisyon)
Aracın sürüş veya kullanım sürecinde egzoz borusundan hiçbir zararlı gaz (CO2, NOx, partikül vb.) salımı yapmaması durumudur. Bu terim özellikle elektrikli veya hidrojen yakıt hücreli araçlar için kullanılır.
Zinc Coating (Çinko Kaplama)
Otomotiv üretiminde, çelik şasi ve gövde parçalarını paslanma ve korozyona karşı korumak amacıyla uygulanan çinko bazlı koruyucu kaplama yöntemidir (galvanizleme)
Zonal Architecture (Bölgesel Araç Mimarisi)
Geleneksel mimarilerdeki kablolama karmaşıklığını azaltmak amacıyla, elektronik kontrol ünitelerinin (ECU) aracın farklı bölgelerine göre (ön, arka, orta) mantıksal olarak gruplandırıldığı yeni nesil araç mimarisidir. Bu sayede kablo demetleri basitleşir ve yeni yazılım fonksiyonları desteklenir.
*Bu sözlükte yer alan bilgiler yalnızca genel bilgilendirme amacı taşımaktadır. Elektrikli araç teknolojileri ve bu teknolojilere dair terminoloji sürekli gelişmekte olup, burada verilen tanımlar ve açıklamalar zaman içinde değişebilir. İçerikler teknik veya hukuki tavsiye niteliğinde değildir. Kullanıcılar, bu bilgileri teyit etmelidir. Şirketimiz, içerikteki olası hata, eksiklik veya güncellik kaybından doğabilecek doğrudan veya dolaylı zararlardan sorumlu tutulamaz.